Вокальний гурток
Велику роль у вихованні школярів відіграють вокальні гуртки. Вокальна культура є одним із засобів, що сприяють всебічному і гармонійному розвитку особистості.
Велику роль у вихованні школярів відіграють вокальні гуртки. Вокальна культура є одним із засобів, що сприяють всебічному і гармонійному розвитку особистості.
Вокальна діяльність реалізується у груповому
та сольному співі, який є доступним для всіх дітей. У процесі співу учні
засвоюють музичну мову, пізнають жанрову основу пісні. У них розвиваються
музичні здібності емоційний відгук на пісню, виховується інтерес до музики.
Розбудова сучасної національної системи освіти пов’язана з пошуками і
упровадженнями нових педагогічних підходів. Сучасна методика музичного виховання
визначає головну мету занять вокального гуртка:
- формування у школярів музичної культури як важливої та
невід'ємної частини їхньої духовної культури;
-
виявлення музичних здібностей у дітей;
-
виховання любові до музики та співу;
-
формування співацької майстерності та культури співу;
-
розвивати художньо-творчі здібності дітей;
-
навчити учнів конкретним вокальним навичкам співу:
вокальна позиція, вокальне дихання, засоби звуковедення, артикуляція, методи
роботи над піснею, принципи та методи вокально-ансамблевого навчання;
-
навчання виразного, грамотного виконання простих
вокальних творів;
-
розвивати артистичні та сценічні здібності учнів;
-
навчити учнів працювати з апаратурою (мікрофонами та
фонограмами).
Для
досягнення поставленої мети на заняттях вокального гуртка ми використовуємо
основні закономірності та принципи
музичного виховання:
- якщо музичний твір (пісня) не приносить учневі художньої
насолоди, він не стане для нього художнім відкриттям, не виявить естетичного
впливу на його духовний світ;
-
ефективність музичного навчання залежить від ставлення до
особистості учня, як до основної ланки педагогічного процесу.
Основні
принципи у роботі вокального гуртка:
-
емоційної захопленості співом;
- опори на вікові особливості, внутрішні сили й можливості
учнів у музичній вокальній діяльності;
-
єдності індивідуального і колективного впливу на учнів;
-
принципи взаємодії вчителя і учнів у музично-освітньому
процесі.
Отже,
ГОЛОВНА МЕТА вокального гуртка – навчити
дітей співати. Спів є природним способом вираження естетичних почуттів,
дійовим засобом активного залучення учнів до музики. Із усіх видів
виконавського мистецтва він є найдоступнішим для дітей видом музичної
діяльності, порівняно легко засвоюється ними, не вимагає значної підготовки.
Тому спів здавна розглядався як один з основних засобів музичного виховання.
Спів,
як виконавський процес розвиває музичні здібності, уміння сприймати,
запам’ятовувати і відтворювати мелодію і виховує слухову увагу,
спостережливість, уяву, наполегливість у подоланні виконавчих труднощів,
дисциплінованість і самостійність, акторські і сценічні здібності. У процесі
навчання співу розвивається не тільки голос, але й вирішуються завдання,
пов’язані з формуванням особистості учня.
У
гуртку навчаються діти віком від 7 до 17років. Програмою передбачено групові та
індивідуальні години навчання з обдарованими дітьми або з дітьми, які відстали
від програми з поважних причин.
Важливе
місце надається участі у концертах, оглядах, конкурсах. Корисно практикувати
індивідуальне виконання пісень, інсценізація пісень та виконання ритмічних
рухів під музику.
ПРОГНОЗОВАНІ
РЕЗУЛЬТАТИ
Вокальна
культура, з якою діти знайомляться на заняттях вокального гуртка є однією з
складових засобів, що сприяють всебічному і гармонійному розвитку особистості.
Кінцевими результатами
занять вокального гуртка є:
- оволодіння співацькими навичками: дихання, володіння
звуком та словом у співі, інтонуванням;
-
збагачення загальної музичної культури дітей;
- зацікавлене ставлення до дитячої, народної пісні й до
зразків мистецтва інших країн та народностей;
-
набуття виконавської майстерності;
- участь у масових заходах школи, різноманітних конкурсах
та оглядах художньої самодіяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар