Щоб бути справжнім учителем, потрібно любити те, що викладаєш, і тих, кому викладаєш.

субота, 21 листопада 2015 р.

                                      Вокальний гурток
Велику роль у вихованні школярів відіграють вокальні гуртки. Вокальна культура є одним із засобів, що сприяють всебічному і гармонійному розвитку особистості.
            Вокальна діяльність реалізується у груповому та сольному співі, який є доступним для всіх дітей. У процесі співу учні засвоюють музичну мову, пізнають жанрову основу пісні. У них розвиваються музичні здібності емоційний відгук на пісню, виховується інтерес до музики.
Розбудова сучасної національної системи освіти пов’язана з пошуками і упровадженнями нових педагогічних підходів. Сучасна методика музичного виховання визначає головну мету занять вокального гуртка:
-     формування у школярів музичної культури як важливої та невід'ємної частини їхньої духовної культури;
-               виявлення музичних здібностей у дітей;
-               виховання любові до музики та співу;
-               формування співацької майстерності та культури співу;
-               розвивати художньо-творчі здібності дітей;
-               навчити учнів конкретним вокальним навичкам співу: вокальна позиція, вокальне дихання, засоби звуковедення, артикуляція, методи роботи над піснею, принципи та методи вокально-ансамблевого навчання;
-               навчання виразного, грамотного виконання простих вокальних творів;
-               розвивати артистичні та сценічні здібності учнів;
-               навчити учнів працювати з апаратурою (мікрофонами та фонограмами).
Для досягнення поставленої мети на заняттях вокального гуртка ми використовуємо основні закономірності та принципи музичного виховання:

  -        музика, а точніше пісня може виконати свою естетичну, пізнавальну і                    виховну роль тільки тоді, коли діти навчаються по-справжньому чути її і                 роздумувати над нею;
-        якщо музичний твір (пісня) не приносить учневі художньої насолоди, він не стане для нього художнім відкриттям, не виявить естетичного впливу на його духовний світ;
-               ефективність музичного навчання залежить від ставлення до особистості учня, як до основної ланки педагогічного процесу.
Основні принципи у роботі вокального гуртка:
-               емоційної захопленості співом;
-        опори на вікові особливості, внутрішні сили й можливості учнів у музичній вокальній діяльності;
-               єдності індивідуального і колективного впливу на учнів;
-               принципи взаємодії вчителя і учнів у музично-освітньому процесі.
Отже, ГОЛОВНА МЕТА вокального гуртка – навчити дітей співати. Спів є природним способом вираження естетичних почуттів, дійовим засобом активного залучення учнів до музики. Із усіх видів виконавського мистецтва він є найдоступнішим для дітей видом музичної діяльності, порівняно легко засвоюється ними, не вимагає значної підготовки. Тому спів здавна розглядався як один з основних засобів музичного виховання.
Спів, як виконавський процес розвиває музичні здібності, уміння сприймати, запам’ятовувати і відтворювати мелодію і виховує слухову увагу, спостережливість, уяву, наполегливість у подоланні виконавчих труднощів, дисциплінованість і самостійність, акторські і сценічні здібності. У процесі навчання співу розвивається не тільки голос, але й вирішуються завдання, пов’язані з формуванням особистості учня.
У гуртку навчаються діти віком від 7 до 17років. Програмою передбачено групові та індивідуальні години навчання з обдарованими дітьми або з дітьми, які відстали від програми з поважних причин.
Важливе місце надається участі у концертах, оглядах, конкурсах. Корисно практикувати індивідуальне виконання пісень, інсценізація пісень та виконання ритмічних рухів під музику.

                                       ПРОГНОЗОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Вокальна культура, з якою діти знайомляться на заняттях вокального гуртка є однією з складових засобів, що сприяють всебічному і гармонійному розвитку особистості.
Кінцевими  результатами занять вокального гуртка є:
-              оволодіння співацькими навичками: дихання, володіння звуком та словом у співі, інтонуванням;
-                збагачення загальної музичної культури дітей;
-        зацікавлене ставлення до дитячої, народної пісні й до зразків мистецтва інших країн та народностей;
-                набуття виконавської майстерності;
-     участь у масових заходах школи, різноманітних конкурсах та оглядах художньої самодіяльності.



Немає коментарів:

Дописати коментар